You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
האלימות שוב תפסה מקום מרכזי בדיוני בתי הדין
לא מהשבוע, אבל מזעזע גם היום. פציעה שספג שחקן קבוצת הנוער של הפועל הוד השרון בעונה שעברה, כתוצאה מקטטה (צילום מטעם המצולם)

האלימות שוב תפסה מקום מרכזי בדיוני בתי הדין

שחקנים שהורחקו מ-8 משחקים,הורים שהתנהגותם עלתה ביוקר לקופת המועדון. על מקרי האלימות המרכזיים שנדיונו בבתי הדין של ההתאחדות, בכתבה זו

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל ממשיכים להיות עמוסים בעבודה בכל הקשור למקרי אלימות שהתרחשו במגרשים. אם חשבנו שהמצב הביטחוני הרגיש וביטול הירידות האוטומטיות בליגות השונות יביא לאווירה רגועה ומכבדת יותר במגרשים, הרי שמשבוע לשבוע אנו מתבדים. הרבה אמוציות מתפרצות במגרשים, ייתכן שבשל השפעות המצב על הציבור. דבר אחד בטוח: ענישה כספית אינה מפחיתה את מעגל האלימות וכדאי שבהתאחדות לכדורגל יחשבו על עונשים יצירתיים ומרתיעים הרבה יותר.

מאחר ואנו מעדיפים לעסוק בגופו של עניין ולא בגופו של אדם או מועדון, גם הפעם נמנענו מפרסום שמות המעורבים במקרי האלימות שהתרחשו במגרשים השונים. מה שכן, נעדכן כי עדיין אין פסיקה בנוגע לאירועי האלימות במהלכו ובסיומו של המשחק בין בית"ר טוברוק נתניה למ.כ נווה יוסף חיפה. שחקני טוברוק לא יורשו לשחק עד לפסיקת בית הדין, ושחקני נווה יוסף כן יוכלו לשחק. קרוב לוודאי שלפחות כמה מעומדים לדין יספגו עונשי הרחקה. אז מהם מקרי האלימות הקשים ביותר בהם דנו דייני ההתאחדות לכדורגל אתמול ושלשום? מתחילים בסקירה.

קבוצת ילדים, שכנגדה נטען כי הורי השחקנים הקניטו את השופט ואחד מהם אף נקט בקללות גזעניות ובאיומים קשים של פגיעה באלימות בשופט ובאלימות מינית במשפחתו של השופט, הורשעה בסעיפים: התפרעות אוהדים, התפרצות לשדה המשחק וקריאות גזעניות. עונשה: קנס בגובה 1,500 שקלים.

שחקן נוער, ששיחק תחת זהות אחרת (מזויף), הורחק מ-8 משחקים בפועל - גם בשל איומים והתנהגות בלתי הולמת ע"פ דו"ח השופט. קבוצתו נקנסה ב-2,500 שקלים וספגה הפסד טכני.

שחקן נערים, ששיחק תחת זהות אחרת, הורחק עד לסיום העונה.

שחקן נערים הורחק מ-8 משחקים בפועל, בעקבות דו"ח שיפוט המצביע על התנהלות ברוטאלית במטרה לפגוע בשחקנים יריבים ועידוד חבריו לפגוע בשחקנים יריבים. עוד נטען כנגד השחקן, שלאחר הרחקתו ניסה לתקוף שחקנים על כר הדשא.

בעקבות שרשרת של אירועים אלימים והתנהגות לא הולמת של קבוצת נוער כלפי היריבה וכלפי השופט, הורחקו שניים משחקניה ל-6 משחקים כ"א ושחקן נוסף הורחק מ-3 משחקים בפועל.

שחקן נוער מאותה קבוצה הורחק מ-6 משחקים בפועל, בעקבות דו"ח שיפוט ממשחק אחר ובו נאשם השחקן בפגיעה פיזית אלימה בשחקן משורות הקבוצה היריבה ושחקן מקבוצתו, שניסה להרגיעו.

שני שחקני נוער, שע"פ דו"ח השיפוט התקוטטו ביניהם במהלך משחק, ספגו עונשי הרחקה: האחד מ-5 משחקים והשני מ-4 משחקים.

קבוצת נערים נקנסה ב-2,000 שקלים, בעקבות טענות שופט לקריאות גזעניות מהיציע לעברו. עוד באותו משחק, שחקן שביצע עבירה על יריב וע"פ דו"ח השופט גם סטר ליריבו, הורחק מ-2 משחקים בפועל.

קבוצת נערים, שכנגד אוהדיה נטען כי ירקו לעבר שחקני יריבה, נקנסה ב-1,000 שקלים בפועל. שחקן משורות הקבוצה היריבה, שכנגדו נטען כי ביצע עבירה אגרסיבית על שחקן יריב ואף חנק אותו, הורחק מ-2 משחקים בפועל.

קבוצת ילדים נקנסה ב-1,000 שקלים, בעקבות דו"ח שיפוט המצביע על התנהגות לא הולמת של הורי שחקנים, שבמהלך המחצית השניה בחרו לשבת בתחומי המגרש ולאחר שהורחקו ליציע בחרו לקלל את השופט ממושכות.

משחק בין קבוצות ילדים, שפוצץ בדקה ה-65 בשל טענות על קטטה אלימה בין שחקני הקבוצות, הביא להטלת קנסות בגובה 2,000 שקלים כנגד כל אחת מהקבוצות המעורבות.

קבוצת נערים נקנסה ב-2,000 שקלים בעקבות אלימות שהפנו שחקניה כלפי שחקני היריבה, מה שהביא לפיצוץ המשחק בשלב מוקדם. שבוע קודם ספגה יריבתה קנס בגובה 2,000 שקלים בעקבות מעורבותה במקרה.

הורה, שע"פ דו"ח השיפוט, קילל ואיים על צוות שופטים במשחק נערים גם כשאלה היו ברכבם, גרם להעמדה לדין ולקנס כנגד קבוצת בנו בגובה 1,500 שקלים. התנהגות האב נבעה כתוצאה מהרחקת בנו, שהפנה קללה לצוות השיפוט ובעקבות כך הורחק משלושה משחקים.

קבוצת נערים, שכנגד הורים ובני משפחה של שחקני מהקבוצה נטען כי לאחר המשחק הגיעו בסמוך לחדר השופטים, הפנו קללות ואיחולי מחלה, נקנסה ב-500 שקלים בפועל וב-1,000 שקלים על תנאי.

שחקן קבוצת נערים, שכנגדו נטען כי ירק על שחקן יריב, הורחק מ-4 משחקים.

קבוצת ילדים נקנסה ב-2,000 שקלים בפועל, בעקבות דו"ח שיפוט שהצביע על קללות מצד שחקני הקבוצה כלפי השופט והמתנה של מספר הורים מחוץ לחדר השופט במטרה לתקוף אותו.

שתי קבוצות נערים, שכנגדן נטען כי שחקניהם התקוטטו בסיום משחק, נקנסו כל אחת ב-1,000 שקלים.